Magnus Klokkedal | Customer Service Manager


 

Vi kan mærke at arbejdsroen sætter ind, efter et første kvartal 2023, med en masse opkald. Flere har spørgsmål inden for finansielle indtægter og import fra E-conomic. Derudover har vi opdateret vores vejledninger. Hvis man oplever, at der forekommer scriptfejl ved dannelse af XBRL sidder vi klar til at hjælpe. Herunder får du svar på nogle af de udfordringer du måske sidder med.

Finansielle indtægter
Vi ser en tendens i, at man ikke får bygget noten for finansielle indtægter ind, og dette vil i nogle tilfælde give en difference i regnskabet. Selve specificeringen af kundens finansielle indtægter, som kan ske både i note og i resultatopgørelsen, styres fra noten, og derfor skal den bygges ind i regnskab. Ønskes den ikke brugt, kan mappen blot lukkes, så noten skjules.

Så har du en difference i dit regnskab, du ikke umiddelbart kan genkende, så start med at kigge på de finansielle indtægter.

Import fra E-conomic
Når der importeres tal fra e-conomic, er det vigtigt, at man sætter flueben i ”importer som årlig”. Hvis man ikke gør det, skifter Working Papers engagementer periode, og det bliver derfor ikke muligt at indberette regnskabet. Fluebenet er derfor nødvendigt, for at vi er sikre på, at filen kan indberettes.

Har man glemt fluebenet og importer, kan der nemt skiftes tilbage til årlig. Dette gøres i toppen af indholdsfortegnelsen af engagementet. Det eneste punkt, man skal være opmærksom på, er, om man har lavet efterposteringer på perioden i stedet for årlig – ved et skifte vil disse nemlig forsvinde.

Scriptfejl ved dannelse af XBRL
Flere ringer ind med en scriptfejl, når der bliver dannet XBRL. Hvis man oplever, at der fremkommer en fejl med teksten: ”TAXNAME” markeret med rødt, skal man blot klikke ”Cancel”. XBRL og PDF vil herefter blive dannet som normalt.

Fejlmeddelelsen fremkommer, fordi man arbejder i et regnskab, som ikke er blevet opdateret til trods for, at opdateringspakken er installeret på den enkelte maskine. Vi opfordrer selvfølgelig til, at man altid opdaterer sit regnskab, og det ville også medføre, at denne fejlmeddelelse ikke fremkommer.

Opdatering til vores vejledninger
Hvis du kigger efter vores vejledninger, vil du opdage, at de har fået en overhaling. Der er kommet ny struktur, nyt udseende og nye vejledninger til. Dette er gjort for at give jer som brugere en bedre mulighed for at navigere. Du vil blive mødt af tre overordnede kategorier: Desktop, Hybrid og Cloud. Under hvert område finder du relevante vejledninger til de enkelte produkter og funktionalitet vedrørende området. Under Hybrid og Cloud har vi ligeledes lavet en ”kom godt i gang”-mappe, hvor vi guider jer igennem de basale funktionaliteter og opsætninger, så man nemt kan komme i gang med produktet.

Vores vejledninger kan findes HER.

Har man ønsker eller spørgsmål til vores vejledninger, hører vi gerne fra jer.

Vi sidder klar til at hjælpe jer
Supporten sidder som altid klar til at hjælpe: mandag til fredag kl. 8.00 til 16.00.
Har du spørgsmål, så giv os et kald på telefon +45 4738 4484, så guider vi dig sikkert videre. Du kan med fordel gøre en TeamViewer klar, inden du ringer ind, så vi kan hjælpe dig videre. Du finder en TeamViewer på vores supportside.

Vi er også at fange på mailen support.dk@caseware.com, hvor vi svarer på forespørgsler så hurtigt som muligt.


 

Få mere viden