Support - CaseWare
Support

Kontakt vores kundeservice

Ring

Ved behov for akut hjælp til vores CaseWare løsninger. Vi hjælper med desktop, cloud og tekniske problemstillinger.

+45 4738 4484
Hverdage 8.00 - 16.00

Skriv

Ved forespørgsler om hjælp til CaseWare. Uddyb gerne din problemstilling med billeder og relevante henvisninger.

support.dk@caseware.com
Få svar inden for 48 timer

Del skærm

For at hjælpe dig bedst muligt skal vi have adgang til din maskine. Download derfor gerne TeamViewer, inden du taler med os.

Hent TeamViewer
Kræver en computer

Konsulentydelser

Med udgangspunkt i jeres behov og dagligdag tilbyder vi en række konsulentydelser.

Opdateringer

Du kan her hente brugbare installationsfiler samt de seneste opdateringer til Caseware desktop.

Book tid

Ved større behov for hjælp, kan du booke en tid. Vi hjælper gerne med en opdatering eller teknisk samtale.

FAQ Det spørger andre om

Når du angiver dit MNE-nummer er det vigtig at du angiver det korrekt, for at kunne indberette.

MNE-nummeret angives i opsætningarket 9000.10, hvor der under revisor tastes MNE- nummer. Den korrekte angivelse er: mnexxxxx. 

Vi anbefaler, at I undlader at bruge Dropbox, Google Drev eller andre online fildelingssystemer sammen med CaseWare til håndtering af installationsfiler og kundefiler. Selv om det rent teknisk kan fungere, er det ikke en brug, der understøttes af CaseWare-teknologien. Anvendelse af disse teknologier i samspil medfører en stor risiko, hvor jeres kundefiler kan opføre sig underligt, så I mister filindhold, eller filerne ikke kan åbnes. I sidste ende kan det også medføre problemer for jeres installation.

Såfremt vi i forbindelse med fejlsøgning i forhold til CaseWare konstaterer, at I anvender online fildelingssystemer, vil I blive bedt om at flytte jeres it-miljø, således at I arbejder enten via et lokalt netværksdrev eller via CaseWare SmartSync Server (synkroniseringstjeneste).

Dette skal ske, før vi kan hjælpe jer til ende med fejlløsningen.

Via en indbygget integration er det muligt at importere tal direkte fra e-conomic til et CaseWare kundeengagement. Integrationen er bygget til at importere tal for en periode på præcis 12 måneder. Alt under og over en periode på 12 måneder vil ikke kunne importeres.

Hvis regnskabsperioden afviger fra 12 måneder, anbefaler vi at tallene fra e-conomic konverteres til en Excel-fil, som derefter kan importeres fra Excel til CaseWare.

Når en regnskabsbygger skal kombineres med en revisionsproces, er der vigtigt at rækkefølgen er korrekt. Originalfilen skal altid være en regnskabsfil, hvori revisionsprocessen så kopieres ind i. Følg den skriftlige vejledning for at få det korrekte indhold med.

Der er enkelte regler som er gældende når et kundearkiv skal oprettes.

  • Ingen specialtegn (æ, ø, å, punktum, bindestreger)
  • Mellemrum anføres med underscore ( _ )
  • Hold navnet kort

Når du, som administrator, skal oprette en ny medarbejder i CaseWare clouden skal du være opmærksom på genereringen af adgangskode til brugeren. Det er nødvendigt at du selv definerer en kode til brugeren, som bruges ved første log-in.

Herefter vælger brugere selv den fremadrettede adgangkode. 

Bruger du CaseWare med smart sync som filserver, anbefaler vi, at du husker at slette dine syncede kopier af dine arkiver dagligt. På den måde sikrer du, at der ikke opstår konflikter imellem versioner.

Når du angiver dit MNE-nummer er det vigtig at du angiver det korrekt, for at kunne indberette.

MNE-nummeret angives i opsætningarket 9000.10, hvor der under revisor tastes MNE- nummer. Den korrekte angivelse er: mnexxxxx. 

Vi anbefaler, at I undlader at bruge Dropbox, Google Drev eller andre online fildelingssystemer sammen med CaseWare til håndtering af installationsfiler og kundefiler. Selv om det rent teknisk kan fungere, er det ikke en brug, der understøttes af CaseWare-teknologien. Anvendelse af disse teknologier i samspil medfører en stor risiko, hvor jeres kundefiler kan opføre sig underligt, så I mister filindhold, eller filerne ikke kan åbnes. I sidste ende kan det også medføre problemer for jeres installation.

Såfremt vi i forbindelse med fejlsøgning i forhold til CaseWare konstaterer, at I anvender online fildelingssystemer, vil I blive bedt om at flytte jeres it-miljø, således at I arbejder enten via et lokalt netværksdrev eller via CaseWare SmartSync Server (synkroniseringstjeneste).

Dette skal ske, før vi kan hjælpe jer til ende med fejlløsningen.

Når en regnskabsbygger skal kombineres med en revisionsproces, er der vigtigt at rækkefølgen er korrekt. Originalfilen skal altid være en regnskabsfil, hvori revisionsprocessen så kopieres ind i. Følg den skriftlige vejledning for at få det korrekte indhold med.

Der er enkelte regler som er gældende når et kundearkiv skal oprettes.

  • Ingen specialtegn (æ, ø, å, punktum, bindestreger)
  • Mellemrum anføres med underscore ( _ )
  • Hold navnet kort

Via en indbygget integration er det muligt at importere tal direkte fra e-conomic til et CaseWare kundeengagement. Integrationen er bygget til at importere tal for en periode på præcis 12 måneder. Alt under og over en periode på 12 måneder vil ikke kunne importeres.

Hvis regnskabsperioden afviger fra 12 måneder, anbefaler vi at tallene fra e-conomic konverteres til en Excel-fil, som derefter kan importeres fra Excel til CaseWare.

Bruger du CaseWare med smart sync som filserver, anbefaler vi, at du husker at slette dine syncede kopier af dine arkiver dagligt. På den måde sikrer du, at der ikke opstår konflikter imellem versioner.

Når du, som administrator, skal oprette en ny medarbejder i CaseWare clouden skal du være opmærksom på genereringen af adgangskode til brugeren. Det er nødvendigt at du selv definerer en kode til brugeren, som bruges ved første log-in.

Herefter vælger brugere selv den fremadrettede adgangkode. 

Hjælpen stopper ikke her

Fandt du ikke, hvad du søgte, eller har du brug for ydereligere hjælp eller rådgivning? Vi tilbyder også assistenace inden for salg og administration.

Kontakt os